Do czego przydaje się marketing automation?
Prowadząc firmę na pewno zdajesz sobie sprawę, że niektóre czynności, które trzeba wykonywać są powtarzalne. Wielu z nich da się uniknąć – poprzez zastosowanie marketing automation. Mogą to być przykładowo:
- Wysyłane maile w każdym miesiącu – o stałej treści, ale różnych danych.
- Wysyłane maile do różnych użytkowników – o stałej treści, w określonych sytuacjach.
- Wysłanie sms w odpowiednim momencie.
- Pojawienie się komunikatu na stronie w określonym momencie na ścieżce zakupowej.
- Powiadomienie handlowca o tym, że ważny klient pojawił się ponownie na stronie.
- Wysłanie jednego maila do całej bazy użytkowników, ale odpowiednio spersonalizowanego – różniącego się detalami, w zależności od preferencji użytkownika lub jego charakterystyki.
Przykładów można wymieniać bardzo wiele. Nie ma jednego rozwiązania, które zadziała dla wszystkich branży, ani nawet firm w tej samej branży. Dlatego proces tworzenia automatyzacji powinien być dostosowany do potrzeb firmy, rodzajów używanych narzędzi, celu automatyzacji i sposobu, w jaki firma funkcjonuje. Automatyzacja marketingu może dotyczyć wielu kanałów marketingowych. Najczęściej jednak rozwiązania przydadzą się:
- W wiadomościach e-mail.
- Na chacie.
- W wiadomościach push.
- Na stronie, w postaci popup’ów lub podmienianej treści strony.
- W aplikacji.
Jak wygląda usługa i jaki jest efekt końcowy?
Każda firma i związane z nią strony są inne. Nawet, jeśli porównujemy firmy w tej samej branży – widać duże różnice. Dlatego, aby w ogóle rozpocząć wdrażanie jakichkolwiek narzędzi – musimy ustalić:
- Cel, który chcemy osiągnąć poprzez marketing automation.
- Narzędzia, które były do tej pory wykorzystywane.
- Które narzędzia sprawdzą się do automatyzacji.
- Jakie scenariusze zakładamy do wdrożenia?
- Jakich materiałów/dostępów/danych potrzebujemy do skutecznego wdrożenia scenariuszy.
Te wszystkie kwestie możemy ustalić podczas audytu i rozmowy. Dopiero po tym etapie możemy zabrać się za wdrażanie marketing automation.
Co zyskujesz po wdrożeniu marketing automation?
Automatyzacja marketingu pomoże zrealizować cele biznesowe Twojej firmy. Automatyzacja może trafić do użytkownika w idealnym momencie, podczas gdy trudne byłoby to samo wykonać ręcznie. W sposób bezpośredni zmniejsza też ilość koniecznego czasu do wykonywania powtarzalnych czynności.
Wycena i kolejne kroki
Aby otrzymać wycenę skorzystaj z formularza poniżej. Postaraj się wpisać maksymalnie wiele informacji – zwłaszcza na temat swoich potrzeb. Jeśli potrzebujesz także innych usług – zaznacz je w formularzu.
Jeśli potrzebujesz kompleksowego audytu swoich działań marketingowych również skorzystaj z formularza i opisz swoje potrzeby w treści wiadomości.
Błąd: Brak formularza kontaktowego.