Marketing automation – projektowanie i wdrażanie

Do czego przydaje się marketing automation?

Prowadząc firmę na pewno zdajesz sobie sprawę, że niektóre czynności, które trzeba wykonywać są powtarzalne. Wielu z nich da się uniknąć – poprzez zastosowanie marketing automation. Mogą to być przykładowo:

  • Wysyłane maile w każdym miesiącu – o stałej treści, ale różnych danych.
  • Wysyłane maile do różnych użytkowników – o stałej treści, w określonych sytuacjach.
  • Wysłanie sms w odpowiednim momencie.
  • Pojawienie się komunikatu na stronie w określonym momencie na ścieżce zakupowej.
  • Powiadomienie handlowca o tym, że ważny klient pojawił się ponownie na stronie.
  • Wysłanie jednego maila do całej bazy użytkowników, ale odpowiednio spersonalizowanego – różniącego się detalami, w zależności od preferencji użytkownika lub jego charakterystyki.

Przykładów można wymieniać bardzo wiele. Nie ma jednego rozwiązania, które zadziała dla wszystkich branży, ani nawet firm w tej samej branży. Dlatego proces tworzenia automatyzacji powinien być dostosowany do potrzeb firmy, rodzajów używanych narzędzi, celu automatyzacji i sposobu, w jaki firma funkcjonuje. Automatyzacja marketingu może dotyczyć wielu kanałów marketingowych. Najczęściej jednak rozwiązania przydadzą się:

  • W wiadomościach e-mail.
  • Na chacie.
  • W wiadomościach push.
  • Na stronie, w postaci popup’ów lub podmienianej treści strony.
  • W aplikacji.

Jak wygląda usługa i jaki jest efekt końcowy?

Każda firma i związane z nią strony są inne. Nawet, jeśli porównujemy firmy w tej samej branży – widać duże różnice. Dlatego, aby w ogóle rozpocząć wdrażanie jakichkolwiek narzędzi – musimy ustalić:

  • Cel, który chcemy osiągnąć poprzez marketing automation.
  • Narzędzia, które były do tej pory wykorzystywane.
  • Które narzędzia sprawdzą się do automatyzacji.
  • Jakie scenariusze zakładamy do wdrożenia?
  • Jakich materiałów/dostępów/danych potrzebujemy do skutecznego wdrożenia scenariuszy.

Te wszystkie kwestie możemy ustalić podczas audytu i rozmowy. Dopiero po tym etapie możemy zabrać się za wdrażanie marketing automation.

Co zyskujesz po wdrożeniu marketing automation?

Automatyzacja marketingu pomoże zrealizować cele biznesowe Twojej firmy. Automatyzacja może trafić do użytkownika w idealnym momencie, podczas gdy trudne byłoby to samo wykonać ręcznie. W sposób bezpośredni zmniejsza też ilość koniecznego czasu do wykonywania powtarzalnych czynności.

Wycena i kolejne kroki

Aby otrzymać wycenę skorzystaj z formularza poniżej. Postaraj się wpisać maksymalnie wiele informacji – zwłaszcza na temat swoich potrzeb. Jeśli potrzebujesz także innych usług – zaznacz je w formularzu.
Jeśli potrzebujesz kompleksowego audytu swoich działań marketingowych również skorzystaj z formularza i opisz swoje potrzeby w treści wiadomości.

Błąd: Brak formularza kontaktowego.