Mapy cieplne – konfiguracja i raporty UX

Kiedy warto wdrażać mapy cieplne?

Mapy cieplne to rodzaj raportów, które pokazują którymi elementami lub częściami strony użytkownicy interesują się najbardziej. Raporty te przedstawiają stronę w taki sposób, że najpopularniejsze elementy są na nim zaznaczone kolorem najbardziej „gorącym”. Te mało popularne na raporcie zaznaczone są kolorami „zimnymi”. W przypadku braku interakcji nie są w ogóle oznaczane. Heatmapy są często wykorzystywane w sytuacjach:

  • Gdy stworzysz stronę internetową lub znacząco ją zmodyfikujesz. Dzięki temu sprawdzisz, czy użytkownicy korzystają z niej zgodnie z planem i założeniami.
  • Jeśli masz wrażenie, że dużo osób nie kończy transakcji – być może strona zachęca do czegoś innego, niż finalizacja transakcji.
  • Jeżeli chcesz doskonalić User Experience na swojej stronie.

Jakie są rodzaje map cieplnych?

  • Kliknięć – badają które elementy, które najchętniej klikają użytkownicy na poszczególnych podstronach.
  • Ruchu – badają, na które elementy użytkownicy najeżdżają kursorem.
  • Scrollowania – badają, do jakiej części strony dochodzi dany % użytkowników.

Co zyskasz dzięki wdrożeniu przeze mnie map cieplnych na stronie?

  • Mapy cieplne potwierdzą lub zaprzeczą tezom, które masz co do UX na stronie.
  • Mogą pokazać potencjalne problemy na stronie.
  • Pomogą zoptymalizować stronę pod kątem najlepszej efektywności.
  • Narzędzia do map cieplnych często mają też wbudowane funkcje nagrywania sesji użytkowników i oznaczania tych sesji, w których doszło do jakiejś ważnej interakcji. To pozwala przyjrzeć się z bliska jak wyglądają takie wizyty.
  • Raport z opisem i rekomendacjami.

Wycena i kolejne kroki

Aby otrzymać wycenę skorzystaj z formularza poniżej. Postaraj się wpisać maksymalnie wiele informacji – zwłaszcza na temat swoich potrzeb. Jeśli potrzebujesz także innych usług – zaznacz je w formularzu.
Jeśli potrzebujesz kompleksowego audytu swoich działań marketingowych również skorzystaj z formularza i opisz swoje potrzeby w treści wiadomości.

Błąd: Brak formularza kontaktowego.