Konfiguracja Google Analytics jest niezbędną czynnością na każdej stronie internetowej
Jeśli chcesz wiedzieć, co dzieje się na Twojej stronie, w jaki sposób poruszają się po niej użytkownicy oraz czy wykonują akcje, które są dla Ciebie ważne – niezbędna jest konfiguracja Google Analytics. Nawet jeśli nie prowadzisz kampanii marketingowej na pewno chcesz mieć pewność, że strona spełnia swoje funkcje oraz jak wielu użytkowników z niej korzysta.
Jak wygląda konfiguracja Google Analytics i jaki jest efekt końcowy
To, w jaki sposób rozpoczynam pracę, zależy od kilku czynników:
- Czy strona jest już gotowa? Jeśli tak – potrzebuję adresu strony, abym mógł sprawdzić co na niej jest, w jaki sposób działa, co moim zdaniem warto mierzyć. Jeśli strona jest dopiero w planach – musimy radzić sobie inaczej. Zwykle przydatne mogą być makiety, opis funkcjonalności i funkcje, jakie strona będzie spełniać.
- Czy już była jakaś implementacja? Jeśli tak – do sprawdzenia dotychczasowej implementacji potrzebuję dostępu do kont Google Analytics oraz Google Tag Manager.
- Czy są jakieś dodatkowe lub szczególnie istotne wymagania. Każda strona jest inna, dlatego ważne, abyśmy od początku zdefiniowali priorytety.
- Czy oprócz Google Tag Manager i Google Analytics potrzebujesz jeszcze wpięcia innych tagów/narzędzi.
Po ustaleniu tych 4 punktów – dokonuję podstawowego audytu strony i/lub aktualnych ustawień. Następnie przesyłam informację o wycenie i czas, w którym mógłbym wykonać usługę. Po podpisaniu zlecenia biorę się do pracy. Wykonanie usługi kończy się przygotowaniem dokumentacji – co zostało wykonane i w jaki sposób.
Co zyskujesz?
- Konfiguracja Google Analytics dostosowana do Twojej strony internetowej.
- Skonfigurowane inne narzędzia ustalone w briefie i wycenie.
- Tagi, wyzwalacze i zmienne skonfigurowane w Google Tag Manager, które pozwalają na implementację danych zdarzeń w innych narzędziach.
- Dokumentację – co zostało zrobione i w jaki sposób.
Moje doświadczenie przy konfiguracji Google Analytics i Google Tag Manager
Zajmuję się wdrażaniem różnych narzędzi marketingu online od początku 2016 roku. Dokonałem ponad 100 wdrożeń Google Analytics na różnych stronach internetowych – od prostych landing page, po bardzo skomplikowane projekty. Umiem także wdrażać mechanizmy enhanced e-commerce oraz przygotowywać specyfikacje dla developerów do wdrożenia odpowiednich kodów. Interesuje mnie bardzo wszechstronność narzędzia Google Tag Manager w marketingu online, dlatego w zależności od potrzeb potrafię także przygotować niestandardowe rozwiązania.
Wycena i kolejne kroki
Aby otrzymać wycenę skorzystaj z formularza poniżej. Postaraj się wpisać maksymalnie wiele informacji – zwłaszcza na temat swoich potrzeb. Jeśli potrzebujesz także innych usług – zaznacz je w formularzu.
Błąd: Brak formularza kontaktowego.