Chatboty i voiceboty – projektowanie i wdrażanie

Czym są chatboty?

Chatbotem można nazwać połączenie oprogramowania/narzędzia ze stworzonymi scenariuszami definiującymi zachowanie automatycznego konsultanta na chacie w zależności od interakcji użytkownika. Dzięki inteligentnym algorytmom oprogramowania oraz dopracowanym scenariuszem chatbot może zastąpić (przynajmniej częściowo) pracownika, który obsługuje chat. Chatbot może wykonywać zadania, które normalnie wykonywałby człowiek. Odpowiednio przygotowane scenariusze pozwalają również na czynności trudne do wykonania dla osoby, ponieważ mogą integrować się z bazami danych i automatycznie odpowiadać na zadane pytania, co dla człowieka mogłoby być zbyt czasochłonne i trudniejsze.

Przykładowe typy chatbotów

Chatboty mają różne funkcje. Rodzaj narzędzia oraz sposób jego działania zależy od potrzeb firmy. Również wiele zależy od środowiska, w którym chatbot ma działać. Niektóre narzędzia działają w sposób, który umożliwia połączenie kilku funkcji. Dlatego na podział ten należy patrzeć poglądowo.

  • Chatbot na Messengerze – zaletą jest jego połączenie z Messengerem i zintegrowany z Facebookiem sposób gromadzenia danych.
  • Chatbot na stronie internetowej – zaletą jest możliwość bardzo dokładnego zaplanowania warunków wyświetlania odpowiedzi bota w kontekście interakcji z całą stroną internetową.
  • Wielokanałowe chatboty – są rozwiązaniem droższym, jednak wielofunkcyjnym.
  • Voiceboty – dostępność również pod numerem telefonu

Kiedy warto stosować chatboty lub voiceboty

Są różne sytuacje, w których wykorzystanie chatbota może pomóc. Chatboty zyskują popularność i stopień wykorzystania również cały czas się zwiększa. Narzędzia wykorzystywane do tworzenia chatbotów również polepszają się z każdym miesiącem. To co jeszcze niedawno było niemożliwe, dziś może być w zasięgu ręki. Rozwiązań jest więc bardzo dużo. Jeśli jednak podsumować przyczyny wdrożenia chatbotów, najczęściej jednak wykorzystuje się je do:

  • Automatyzacji odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
  • Jako odciążenie pracowników, lub w celu zapewnienia informacji poza godzinami dostępności pracowników.
  • W celu stworzenia nowego kanału kontaktu dla użytkowników i jako nowy kanał marketingowy.
  • W celach rozrywkowych.

Jak wygląda usługa?

Aby rozpocząć musimy wspólnie ustalić pewne kwestie. Nawet najlepsze narzędzie nie sprawdzi się, jeśli wcześniej nie ustalimy co chcemy osiągnąć poprzez stworzenie chatbota. Do stworzenia chatbota potrzebne będą informacje:

  • Do czego ma służyć chatbot, jakie cele ma spełniać.
  • Środowisko lub środowiska, w których chatbot ma działać.
  • Z jakimi narzędziami, danymi ma być zintegrowany.
  • Jakich materiałów/dostępów/danych potrzebujemy do skutecznego wdrożenia scenariuszy.

Te wszystkie kwestie możemy ustalić podczas audytu i rozmowy.

Wycena i kolejne kroki

Aby otrzymać wycenę skorzystaj z formularza poniżej. Postaraj się wpisać maksymalnie wiele informacji – zwłaszcza na temat swoich potrzeb. Jeśli potrzebujesz także innych usług – zaznacz je w formularzu.
Jeśli potrzebujesz kompleksowego audytu swoich działań marketingowych również skorzystaj z formularza i opisz swoje potrzeby w treści wiadomości.

Błąd: Brak formularza kontaktowego.