Kiedy warto wdrażać mapy cieplne?
Mapy cieplne to rodzaj raportów, które pokazują którymi elementami lub częściami strony użytkownicy interesują się najbardziej. Raporty te przedstawiają stronę w taki sposób, że najpopularniejsze elementy są na nim zaznaczone kolorem najbardziej „gorącym”. Te mało popularne na raporcie zaznaczone są kolorami „zimnymi”. W przypadku braku interakcji nie są w ogóle oznaczane. Heatmapy są często wykorzystywane w sytuacjach:
- Gdy stworzysz stronę internetową lub znacząco ją zmodyfikujesz. Dzięki temu sprawdzisz, czy użytkownicy korzystają z niej zgodnie z planem i założeniami.
- Jeśli masz wrażenie, że dużo osób nie kończy transakcji – być może strona zachęca do czegoś innego, niż finalizacja transakcji.
- Jeżeli chcesz doskonalić User Experience na swojej stronie.
Jakie są rodzaje map cieplnych?
- Kliknięć – badają które elementy, które najchętniej klikają użytkownicy na poszczególnych podstronach.
- Ruchu – badają, na które elementy użytkownicy najeżdżają kursorem.
- Scrollowania – badają, do jakiej części strony dochodzi dany % użytkowników.
Co zyskasz dzięki wdrożeniu przeze mnie map cieplnych na stronie?
- Mapy cieplne potwierdzą lub zaprzeczą tezom, które masz co do UX na stronie.
- Mogą pokazać potencjalne problemy na stronie.
- Pomogą zoptymalizować stronę pod kątem najlepszej efektywności.
- Narzędzia do map cieplnych często mają też wbudowane funkcje nagrywania sesji użytkowników i oznaczania tych sesji, w których doszło do jakiejś ważnej interakcji. To pozwala przyjrzeć się z bliska jak wyglądają takie wizyty.
- Raport z opisem i rekomendacjami.
Wycena i kolejne kroki
Aby otrzymać wycenę skorzystaj z formularza poniżej. Postaraj się wpisać maksymalnie wiele informacji – zwłaszcza na temat swoich potrzeb. Jeśli potrzebujesz także innych usług – zaznacz je w formularzu.
Jeśli potrzebujesz kompleksowego audytu swoich działań marketingowych również skorzystaj z formularza i opisz swoje potrzeby w treści wiadomości.
Błąd: Brak formularza kontaktowego.